Sunday 20 November 2011

library and pick a book on dyslexia



suddently also see in blog




Dyslexia: Andai Diriku Lebih Berusaha




pengalaman hidup ini


best best best



Sedih.

Terkilan.

Salman hilang dan tenggelam dalam rutin harian saya. Hampir dilupakan.

Wajah Salman dalam kejadian 10 tahun yang lalu itu hampir pudar daripada ingatan saya. Bersama memori saya sebagai Pengetua di Belfast Islamic School, Northern Ireland. Kekal sebagai lipatan sejarah yang unik dalam perjalanan hidup saya.

TAARE ZAMEEN PAR

Wajah Salman tiba-tiba menerpa ke ingatan.

Fikiran saya terganggu.

Menonton filem Taare Zameen Par mengundang rasa sedih yang bersangatan.

Dyslexia: Andai Diriku Lebih Berusaha



-------

more
again

here









Hendak dijadikan cerita, semasa sedang bersahur pada Ramadhan yang lepas, tertekanlah siaran BBC. Rancangan yang bersiaran pada waktu itu adalah dokumentari berkenaan Kara ini. Sesiapa yang mahu tahu lebih lanjut tentang dia bolehlah pergi ke pautan ini. Apa yang saya tahu, dia adalah seorang selebriti di UK. Tetapi bukan kerjayanya yang ingin saya tulis pada kali ini, tetapi tentang disleksia yang dihadapinya dan kekaguman saya terhadap ketabahan mereka yang diceritakan dalam dokumentari ini.




No comments: