Sunday 28 March 2010

melihat yang tersirat berbanding dengan yang tersurat

source

http://muhdkamil.org/blog/2010/03/28/mengajar-untuk-belajar/

petikan dari... berbunyi ...



Saya sedar ilmu di dada terlalu cetek. Namun saya percaya dengan bersungguh-sungguh ingin menyampaikan ilmu kepada yang lain, Allah akan memberi tambahan ilmu kepada saya. Saya harap ia ilmu yang bermanfaat. Malah, hakikat sebenar, saya sentiasa berdoa dan merayu agar Allah sentiasa membantu dengan memberi nur kasih-sayangnya, memberi fikiran yang tajam, melihat yang tersirat berbanding dengan yang tersurat dan memudahkan pemahaman terhadap apa yng saya baca dan pelajari.

Saya mengharapkan kasih-sayang dan taufik hidayahNya!




Az-Zummar ayat 22, “Jika demikian, adakah orang yang telah dilapangkan Allah dadanya untuk menerima Islam, lalu ia tetap berada dalam cahaya (hidayah petunjuk) dari Tuhannya, (sama seperti orang yang tertutup mata hatinya dengan selaput kederhakaan)? Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang keras membatu hatinya daripada menerima peringatan yang diberi oleh Allah. Mereka yang demikian keadaannya, adalah dalam kesesatan yang nyata”.

No comments: