Sunday 6 December 2009

langkah yang pertama

Quote:

“Tiada sesiapa yang boleh mengubah sikap orang lain melainkan diri orang itu sendiri jika ia mahu”. (Unknown)

” Perjalanan beribu batu dimulai dengan langkah yang pertama” (Khalil Gibran)

Ada 73 jalan, tetapi jalan yang lurus hanya satu….


===

Maksud firman Allah:

Dan sekiranya segala pohon yang ada dibumi menjadi pena, dan segala lautan (menjadi tinta), dengan dibantu kepadanya tujuh lautan lagi sesudah itu, nescaya tidak akan habis kalimah-kalimah Allah itu ditulis. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (Luqman:27)

Dan pada sisi Allah jualah anak kunci perbendaharaan segala yang ghaib, tiada siapa yang mengetahuinya melainkan Dialah sahaja; dan Dia mengetahui apa yang ada di darat dan di laut; dan tidak gugur sehelai daun pun melainkan Dia mengetahuinya; dan tidak gugur sebutir biji pun dalam kegelapan bumi dan tidak gugur yang basah dan yang kering, melainkan (semuanya) ada tertulis di dalam Kitab (Lauh Mahfuz) yang terang nyata. (Al-An’Am:59)


===









sentiasa berdoa agar Allah permudahkan apa yang ingin saya lakukan. “Jika ia bagus untuk saya, Kau izinkanlah. Jika tidak…. Kau bantulah aku. Sesungguhnya aku manusia yang lemah, tidak berilmu dan sangat fakir”.

Hakikat sebenar, jalan-jalan yang kita lalui diatur dan disusun sebaik mungkin oleh Dia yang Maha Berkuasa. Ia benar dan tidak pelik!

Saya mohon keampunanNya!

No comments: