Sunday 29 August 2010

beli kasut untuk anak yatim ketika raya

beli kasut untuk anak yatim ketika raya


saya tak ingat dah berapa raya prof kamil membuat amalan ini.


saya pasti menangis bila baca gelagat anak yatim...

yang saya ingat ada satu kes.... dia nak beli selipar je

sebab tak biasa pakai kasut. saya apatah lagi bila baca terus sob... sob... sob....

sungguh sedih mengenang diri dan anak yang mampu beli selipar dan kasut. walau
yang tidak berjenama mahal dan hebat....

=====

tahun ini sedih lagi part dari source




Mereka bercerita,

“Prof ada pelajar yang mencuba-cuba kasut. Apabila selesa dengan saiz beliau, beliau mahu yang lebih kecil. Mula-mula saya hairan. Kemudian beliau memberitahu guru yang beliau membeli kasut untuk adiknya… sedih sangat”

“Kenapa tidak bagi tahu saya?”

“Tidak sempat”

Barangkali peristiwa seumpama inilah yang akan menyebabkan mereka terus melakukan kerja-kerja amal pada masa hadapan.

Majlis berbuka semalam sangat meriah.


======


bayangkan punya tak penting diri pabila disuruh beli kasut.... tapi teringat adik adik



sungguh sunguh sedih sob sob sob bila dia nak beli untuk adiknya.....



sob

No comments: