Tuesday 20 July 2010

Raden Galoh: Semoga Allah merahmati mu

berita teman blogger............



Raden Galoh: Semoga Allah merahmati mu


http://muhdkamil.org/blog/2010/07/19/raden-galoh-semoga-allah-merahmati-mu/



beliau pernah meninggalkan komen di blog ini....



Al-Fatihah.

Akhirnya, beliau dipanggil pulang. Moga Dalilah diampunkan Allah, diperluaskan ruang kuburnya, dan dipercepatkan urusannya di Padang Masyar.

“Ya Allah, dengan rahmatMu, masukkan beliau ke dalam syurgaMu yang paling istimewa, paling istimewa, yang paling istimewa ya Allah….”

Semoga bertemu di FIRDAUS.



http://onebreastbouncing.blogspot.com/


http://onebreastbouncing.blogspot.com/


===



Assalammualaikum .. saya Noor Aziyawati Abbas, adik ipar kepada Raden Galoh (Dalilah Tamrin)kepada yang ingin melawat Kak Dali.. kini berada di Wad Oncology & Radiotherapy GHKL. Tingkat 2. RT 2D Katil No. 8. Bagi pihak abang saya Mambang Hijau (Saiful Bahri Abbas), kami mengucapkan berbanyak terima kasih pada semua yang mendoakan Kak Dalilah di FB serta blognyer. Hanya Allah SWT yang mampu membalas.. wasaalam



==


On behalf of my brother Mambang Hijau (Saiful Bahri Abbas), we would like to express our sincere thanks for all the prayers and good wishes for my Sister In Law (Dalilah Tamrin @ Raden Galoh). She is now warded at Level Two, Oncology & Radiotherapy GHKL. . RT 2D Bed No. 8. Thanks. from : Noor Aziyawati Abbas


==


i heard the news of Kak Dalilah's passing at 9.49am m'sian time... INNAA LILLAHI WA INNAA ILAIHI RAAJI 'UUN....

semoga Kak Dalilah tenang dan damai di sana. We miss you already, kak...


==


Salam semua. Dukacita dimaklumkan bahawa Dalilah Tamrin telah kembali ke rahmatullah pagi jam lebihkurang jam 8.50 pagi. Jenazah akan dibawa ke rumah bondanya di Lot 2905, Jalan RDU 2, Kampung Labuhan Dagang, Banting.. From the Sister In Law Noor Aziyawati Abbas

10:17 AM


==


Innalillahhiwainnaillah hirrojiun...moga Allah pelihara rohnya..berkali2 telah saya membca N3 terakhir ini dan berharap ianya bukan yang terakhir...berkali2 juga saya berdoa moga dipermudahkan buat Dalilah ketika mengharungi segalanya...Moga Allah kasihani dan cucuri rahmatNya keatas roh Dalilah..Al fatihah...sedih sungguh rasa nya.

Buat MH dan keluarga banyak2 bersabar ye..


==


Alfatihah.

Ya Alah rahmati lah sahabat kami ini yang telah mandahului kami pulang kpd Mu. Jadikan lah segala tulisannya sebagai ilmu yg bermanfaat kpd kami. Jadilah sakitnya sebagai kifarah atas segala dosanya. Golongkan lah sahabat kami ini dlm golongan org2 soleh yang mendapat limpahan rahmat dari mu. Amin.

12:13 PM


==


19th june was her last entry and 19th july she left us...RIP in kak darling...semoga sentiasa dirahmati yg Esa...

1:33 PM


===



A friend whom I have never met. But a person who had shown courage in fighting for life. Al fatihah for arwah. For the husband and family, May Allah bless you all always.

2:26 PM


===




Condolences, dan takziah. انّا للہ و انّا الیہ راجعون - 'Surely we belong to Allah and to Him shall we return'. May الله سبحانه وتعالى provides her with rahmah and prepares for her a good resting place in Jannah, إن شاء الله.

7:52 AM



===


Pa'chik said...

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِي
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين
الرَّحْمـنِ الرَّحِيم
مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين
إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِي
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين

Ya Allah ampunilah dosanya, sayangilah dia, maafkanlah dia, sihatkanlah dia, muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah kuburannya, mandikanlah dia dengan air iss dan air embun, bersihkanlah dari segala kesalahan sebagaimana kain putih bersih dari kotoran, gantikanlah untuknya tempat tinggal yang lebih baik dari tempat tinggalnya, keluarga yang lebih baik dari keluarganya, pasangan yang lebih baik dari pasangannya dan peliharalah dia dari siksa kubur dan siksa neraka.


===


Ya Allah kurniakanlah dia(pn dalilah) syurgaMu yang abadi di sana seperti mana engkau kurniakan kepada orang -orang yang beriman dan bertakwa..

4:31 PM


==


Anonymous Hafizul said...

Al-Fatihah.. Salam takziah buat keluarga

5:51 PM



http://onebreastbouncing.blogspot.com/


No comments: