Wednesday 16 September 2009

ramadhan akan berakhir - sedih

sedih..... moga allah ampun dosa.


Memohon Keampunan Allah

“Berkatalah Aisyah , Wahai Rasulullah, jika aku berkesempatan bertemu Malam Al-Qadar, apakah yang perlu aku katakan (doa) ?
Bersabda Nabi : ” Sebutlah doa ” Ya Allah sesungguhnya dikaulah maha pengampun , dan amat suka memberi ampun, maka berikanlah daku keampunan”
(HR Tirmidzi nombor 3580, Ibnu Majah nombor 3850 dan disahihkan oleh Al Albani Rahimahullah )

***
Tidak perlu memikirkan bilakah malam Lailatul Qadar yang dijanjikan Allah SWT itu. Yang penting teruskan ibadah yang sebaiknya dengan penuh keikhlasan dan kecintaan kepada Allah SWT setiap siang dan malam dan ditambahkan lagi di malam-malam akhir Ramadhan ini.

Semoga kita mendapat redha dan keampunan Allah SWT.




“Ya Allah, aku memohon kepadaMu ya Allah agar Kau tingkatkanlah kepasrahan dan penyerahan jiwa dan ragaku kepada diriMu ya Allah agar diriku benar-benar bersedia berjumpa denganMu ya Allah. Ya Allah, sesungguhnya aku amat takut dengan keadaan di saat-saat akhir hidupku dan aku amat bimbang nafasku yang terakhir ya Allah. Ampuni aku ya Allah, rahmatilah aku ya Allah, cukupkanlah aku ya Allah, angkatlah darjatku ya Allah, tunjuki aku jalan yang lurus ya Allah dan maafkanlah aku ya Allah. Terima kasih Allah, terima kasih.”


amin

No comments: