Tuesday 28 June 2011

thanks Allah saya dpt miliki dan dengar ceramah




saya menulis 2 tahun yang lalu




saya benar benar ingin mendengar prof kamil berceramah....


Alhamdulillah izin Allah tanpa beli Allah izin saya memilikinya 2 hari yang lalu.


terima kasih Allah.... tq Allah tq Allah

maka nikmat Tuhanmu yang mana yang mahu kamu dustakan?

Nikmat mu byk Allah, sesungguhnya Kau yg Maha besar... Allah hu Akhbar...


...........



dan saya juga dapat buku travelog haji edisi kemas kini


tq Allah...



==




ini saya baca balik





Ketika mahu menunaikan fardhu haji, saya mentelaah buku-buku haji dengan memberikan tumpuan 100% kepada jenis haji yang akan saya lakukan tanpa meminggirkan alternatif yang lain.

Bila pulang, saya menekuni kembali buku-buku tersebut. Permahaman saya nyata berbeza. Dan saya melihat bagaimana kaedah mengajar orang menunaikan fardhu haji dengan cara yang berbeza.

Selepas hampir tiga tahun menunaikan fardhu haji dan umrah, saya mahu mencuba metod mengajar selama 3 jam kepada golongan yang tahu membaca dan menulis tentang kefahaman haji yang membolehkan mereka memahami dengan lebih jelas apabila membaca buku-buku haji.

Paling penting, mereka berasa tenang dan bersedia untuk beramal ibadat kepada Allah SWT.

Kebanyakan pengajar memulakan dengan rukun dan wajib haji, saya menutup dengan kedua-duanya.

Semalam, itulah yang saya cuba sampaikan selama dua jam kepada sekumpulan bakal jemaah haji yang sangat “nervous”. Mudah-mudahan mereka akan berasa tenang – dengan izin Allah – dan moga-moga amal ibadat ini diterima Allah.

Sekejap lagi, saya akan bertemu pula dengan kumpulan yang lain!



===

No comments: