Tuesday 24 May 2011

"aku mendidik anakku sejak aku berumur 14 tahun lagi.."

Firman ALLAH:
"Dan orang-orang yang berkata,"Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa.."
-Surah Al Furqan ayat 74-




ibu Imam Shafiee bila ditanya bagaimanakah dia mendidik anaknya sehingga bley menjadi insan yg baek, mempunyai kepintaran yg luar biasa dan disanjung mulia oleh penduduk2 Yaman.. makanya dia pon menjawab.."aku mendidik anakku sejak aku berumur 14 tahun lagi.." mase itu ibu imam belom kawen lagi..jadi mcm mane tu??


konteksnya di sini, sekaranglah kite kene berubah untuk jadi baek, didik jiwa kite betul2 agar tym kawen nanti xdelah ribut taufan rumah tangga..persiapkan diri dgn ilmu yg berguna..klo ekot pendapat ustaz hasrizal pon, die rase isu perkahwinan ni yg sgt penting..itu aku konklusikan sahajala pendapat beliau..hehe!!klo nak tahu lebey lanjut bace post2 lame beliau di saifulislam..heheh!!sebab itulah die menerbitkan buku ATN itu dan ade lagi buku yg kedua..x ingat tajuk plak..huhu!!

source

http://msakma.blogspot.com/2008/05/advance-lagi.html

No comments: