Wednesday 17 August 2011

solat dhuha - another revision for me


revision is important forme.


another twin that is not exactly right is reflection


how is my solat dhuha?
my knowledge?
my practise side?
my information about it.?

and many more queestion..

==

ok more intfor here at

http://lifenstudy.blogspot.com/2011/03/solat-dhuha-revision-for-me.html



before that i got new info here too


esp on zikir and
surah to read


http://www.deenislam.co.uk/dua/duha.html




In ‘Sufi sage of Arabia’ by Imam Haddad from chapter 4 ‘structuring time’, it mentions that the Imam Haddad prayed 4 rakah of salat al-Ishraq and later the shaykh perform 8 rakah salat Ad-Duha. Also on Friday he would read surah Kahf and Ta-ha among others things on Friday and after zuhr reciting 1,000 laelaha-ill-lallah and doubling the number in the month of Ramadhan thus 2,000 and read into the first 5 days of Shawal so to total 70,000 laelaha-ill-lallah, the number which is said to bring salvation from the hell fire for oneself or on behalf of the decreased who it is done for.


Surah Duha and Surah Shams

Surah Duha (93:1 Quran) Starts by a Oath-Wad-duha, Allah makes a Oath a promise a vow by that time, 'Wad-duha-By oath of the late morning-Duha’ or ‘Wad-duha-By the brightness of the day-(Duha)’.
Some of the translations are;
By oath of the late morning
By the brightness of the day
By the Glorious Morning light
By the forenoon-(The period of time between sunrise and noon)

And Allah begins Sura Ash-Shams-The Sun (91: Quran) by taking seven oaths:
1. By oath of the sun and its light - Wash-shamsi wa duhaha
2. And by oath of the moon when it follows the sun
3. And by oath of the day when it reveals it
4. And by oath of the night when it hides it
5. And by oath of the heaven and by oath of Him Who made it.
6. And by oath of the earth and by oath of Him Who spread it.
7. And by oath of the soul and by oath of Him Who made it proper.









“Ya Allah kurniakan kebaikan yang datang mendadak kepada semua sahabat-sahabat, rakan sekerja, jiran, semua Muslimin dan Muslimat dan bebaskan mereka semua dari bebanan hutang piutang. Amin.


source


to study again








solat Dhuha



Setelah selesai solat disunatkan pula berdoa dengan doa memohon kurniaan rezeki: “Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha ini adalah waktu dhuha-Mu, keindahan dan kecantikan ini adalah keindahan dan kecantikan-Mu, kekuatan dan kekuasaan ini adalah kekuatan dan kekuasaan-Mu, pemeliharaan ini adalah pemeliharaan-Mu.

“Ya Allah, jika rezekiku di langit turunkanlah ia, jika rezekiku di bumi keluarkan ia, jika di laut maka timbulkan ia, jika sukar maka permudahkanlah, jika sedikit perbanyakkanlah, jika banyak maka berkatilah, jika haram maka sucikanlah, dengan berkat waktu dhuha-Mu, keindahan, kecantikan, kekuatan, kekuasaan dan pemeliharaan-Mu. Kurniakanlah daku apa yang Engkau anugerahkan kepada hamba-Mu yang salih dan beriman.”


http://read-quran-online.blogspot.com/2010/02/keutamaan-shalat-dhuha.html


Artinya: “Wahai Tuhanku, sesungguhnya waktu dhuha adalah waktu dhuha-Mu, keagungan adalah keagunan-Mu, keindahan adalah keindahan-Mu, kekuatan adalah kekuatan-Mu, penjagaan adalah penjagaan-Mu, Wahai Tuhanku, apabila rezekiku berada di atas langit maka turunkanlah, apabila berada di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila sukar mudahkanlah, apabila haram sucikanlah, apabila jauh dekatkanlah dengan kebenaran dhuha-Mu, kekuasaan-Mu (Wahai Tuhanku), datangkanlah padaku apa yang Engkau datangkan kepada hamba-hambaMu yang soleh”.






Surah Dhuha عَبد الباسِط

No comments: