Saturday 2 July 2011

” kenapa kawan along kat sekolah tu asyik main je?, dia orang tak puas main kat tadika ke???

best best best


Akak adalah seorang pengusaha tadika Islam di Klang dan memang bermain adalah “children business”. Ibubapa berkeras tak suka anak asyik bermain di tadika dan mahukan anak cepat membaca. Akak kata kalau puan nak suka cara saya, sila hantar anak ke tadika lain, bukan tadika saya. Saya minta maaf kerana saya tidak mahu merampas hak anak puan kerana ini adalah zaman mereka untuk belajar melalui bermain dan saya tak mahu jadikan mereka parrot. Burung kakak tua yang tahu bercakap tapi tak faham apa mereka katakan. Yang tak suka tinggalkan tadika akak dan ada sebahagian yang masih menerima walaupun dalam keadaan risau anak tak boleh membaca. Tetapi hari ini akak menerima fed-back yang sangat baik, alhamdulillah, pelajar kami di sekolah rendah bukan hanya bagus pelajaran mereka tetapi rajin, berdikari, berani dan dah tak suka bermain sebab mereka dah puas bermain di tadika hinggakan ada pelajar kami yang balik bertanya kat ummi mereka ” kenapa kawan along kat sekolah tu asyik main je?, dia orang tak puas main kat tadika ke???

No comments: