Thursday 23 September 2010

full time blogger


source






saya pernah berbual-bual dengan salah seorang yang juga dikatakan OTAI dalam dunia blogging ini. Soalan yang saya tanya kepada beliau seperti dibawah :-

Apakah yang mereka inginkan atau harapkan dalam dunia blogging?

Mereka menjawab bahawa mereka ingin menjadi blogger secara FULL TIME.




saya pernah berbual-bual dengan salah seorang yang juga dikatakan OTAI dalam dunia blogging ini. Soalan yang saya tanya kepada beliau seperti dibawah :-

Apakah yang mereka inginkan atau harapkan dalam dunia blogging?

Mereka menjawab bahawa mereka ingin menjadi blogger secara FULL TIME.



3 Nasihat penting untuk dikongsikan dan dipraktikan oleh anda semua.. (Saya ambil 100% petikan yang telah diberikan kepada saya)

  • Don’t Give Up - It is possible to make $30,000 a year blogging, but it’s unlikely to happen over night. Keep your feet on the ground and your expectations reasonable. If it happens and there are no guarantees it is almost certainly going to take some time.
  • Be Specific - Saying that you want to be full time as a blogger is a great goal - but it’s not really specific enough. This is why i wanted the blogger i was chatting with to name a figure. For her full time was $ 30,000. The amount is not the point, the point is that you need something more concrete to work towards so that you’re able to measure where you’re at. For me when i decided i want to go full time as a blogger. I decided that i wanted to aim for $50,000 in a year as the bench mark (at that time $50,000 was around $ 36,000) That’s around what i would have been earning in my current main job if i had been doing that full time. I was actually working a number of part time jobs at the time as well as studying part time.
  • Break it down into something more Achievable - $30,000 still sounds big when you’re a new blogger and in some ways it is. However there are different. Ways of thinking about that figure. Let break it down in the way that i used to look at my target

$30,000 a year - $576.92 per week.

$30,000 a year - $82.19 a day.

$30,000 a year - $3.42 an hour.

We could break it down on a monthly or on a minute by minute basic if we wanted to in fact i did do it by minute from time to time for run.

Macam mana anda semua faham ke tidak apa yang dimaksudkan dalam petikan diatas.. Ini adalah beberapa nasihat yang saya perolehi daripada seorang yang dikatakan Pakar Blogging dalam pasaran internasional. Saya berharap kepada yang ingin menjadi seorang “Full Blogger” mengikuti segala nasihat yang telah diberikan.

No comments: